تبلیغات
وبسایت تخصصی اخبار و اطلاعات خودرو - آزمایش خودروی کادیلاک CTS گذر موقت در بندر گناوه


بازدید : مرتبه
تاریخ : جمعه 1 مهر 1390

وبسایت تخصصی اخبار و اطلاعات خودرو

در گذشته ای نه چندان دور،کمپانی آمریکایی کادیلاک به عنوان یکی از معتبرترین و مشهورترین خودروسازها در ضمینه تولید اتومبیل های لوکس و با دوام شناخته می شد که برخی از مدل های آن به خصوص مدل سیویل، در ایران نیز از محبوبیت خاصی برخوردار بودند.اما کمپانی کادیلاک بعد از سیر نزولی خود در سال های اخیر، تصمیم به گسترش تنوع در طیف محصولات خود گرفت تا بتواند در میان رقبای اروپایی و آسیایی خود،همچنان پایدار بماند.یکی از مدل هایی که به عنوان فرشته نجات در کمپانی کادیلاک شناخته می شود،مدل سدان CTS بوده که از فروش خوبی نسبت به دیگر محصولات این کمپانی برخوردار می باشد.تکامل و پیشرفت مدل های CTS در سال های اخیر باعث شد که این اتومبیل به یک حریف جدی و قدر برای رقبای آلمانی خود،یعنی بی ام و سری 5 و مرسدس بنز E-Class تبدیل شود و حتی در برخی از تست ها و رکوردگیری ها،برتر از این دو آلمانی باسابقه ظاهرشد.

نسل اول CTS در سال 2003 معرفی شد و تقریبا می توان گفت که از آن زمان تا کنون،چهره و طراحی ظاهری آن ثابت بوده است؛با این تفاوت که به مرور زمان،تغییراتی جزئی در برخی قسمت ها اعمال شده است.بخش عمده طراحی ظاهری را خطوط شارپ و شکسته،همراه با زوایای تند تشکیل داده اند تا علی رغم سادگی، چهره ای اسپرت و جذاب را به نمایش بگذارند.در نمای جلو،اولین چیزی که جلب نظر می کند،جلوپنجره عریض و بزرگ CTS بوده که لوگوی زیبای کادیلاک در وسط آن نصب شده است که در کنار فرم زیبای کاسه چراغ های ذوزنقه ای شکل جلو،چهره ای مجذوب کننده و با ابهت را پدید آورده اند که دل هر بیننده ای را می رباید.اما قسمت ناراحت کننده،شکل و فرم چراغ های مه شکن بوده که به نظر می رسد طراحی و شمایل داخلی آن برای این خودرو،کمی نامتعارف و مایوس کننده می باشد!در نمای جانبی،آبشش های کوچک نصب شده بر روی گلگیرهای جلو هماهنگی خاصی را با خطوط بدنه و دیگر اجزای خارجی به وجود آورده اند.ارتفاع شیشه های جانبی نیز نسبتا کم بوده و در انتها با زاویه ی تندی شکسته شده اند که این عوامل در کنار خط فرو رفته بر روی درهای خودرو،باعث شده اند تا حالتی اسپرت برای نمای جانبی CTS پدیدار شود.رینگ های 9 پره این خودرو بسیار ساده طراحی شده اند اما فرم آن ها متناسب با دیگر اجزای بدنه می باشد و بیش تر حالتی لوکس را جلوه می دهند.در قسمت عقب هم با همان فرم آشنا و همیشگی CTS روبرو شدیم!چراغ های کریستالی و سفید رنگ عمودی که قسمت پشت گلگیرهای عقب را به کلی پوشش می دهند و بازی نور خورشید در آن ها،بسیار چشم نواز می باشد.چراغ ترمز سوم نیز در قسمت فوقانی و لبه درب صندوق عقب قرار گرفته است و با توجه به طول زیادش،نقش اسپویلر را هم بازی می کند! در بالای قاب پلاک هم،نواری براق از جنس کروم جلب توجه می کند که نوشته ی Cadillac بر روی آن حک شده است و نمای قسمت عقب را از حالت سادگی در آورده است.کمی پایین تر،سراگزوزهای استیل را شاهد هستیم که در دو طرف سپر عقب جای گرفته اند و اگر بیش تر دقت کنید می توانید نوار LED قرمز رنگ چراغ های مه شکن عقب را در میان آنها رویت کنید.در کل می توان گفت که CTS در بخش طراحی ظاهری بسیار قوی عمل کرده است و کمتر کسی می تواند جذابیت چهره زیبای آن را انکار کند.

وارد کابین
CTS می شویم!فضایی پوشیده از چرم طبیعی کرم رنگ که بوی آن به راحتی به مشام می رسد. جنس قطعات داخلی و کیفیت مونتاژ آن ها نسبت به قبل ارتقا یافته است هرچند که باز هم کیفیت چوبکاری داشبورد و درها چندان تعریفی ندارد.دریچه های مرکزی هوا به صورت عمودی طراحی شده اند و این امر باعث شده تا طراحی پانل مرکزی زیبا و جذاب به نظر برسد،خصوصا این که یک ساعت شکیل و آنالوگ نیز در میان آن نصب شده است و چاشنی لوکس بودن را برای کابین CTS به ارمغان آورده است.ادوات موجود بر روی پانل مرکزی کاملا در دسترس راننده و سرنشین جلو قرار دارند و با نگاهی اجمالی بر روی کلیدها و کنترلرها می توانید به وظایف هریک از آنها پی ببرید.مانیتور مرکزی با فشار یک دکمه به صورت عمودی از جایگاه خود بیرون می آید و شما می توانید از سیستم نویگیشن آن استفاده کرده و یا از طریق سیستم TV Tuner به تماشای کانال های تلوزیون بپردازید.ناگفته نماند که این خودرو دارای سیستم صوتی حرفه ای BOSE با قابلیت پخش DVD بوده و به لطف 8 باند و یک ساب ووفر صدایی شفاف و فراگیر را در اختیار سرنشینان قرار می دهد و شما می توانید در حافظه داخلی 40 گیگابایتی آن،آهنگ های مورد علاقه خود را ذخیره کنید.صفحه کیلومترشمار نیز از 3 قسمت لوله ای شکل تشکیل شده که دور آن ها با کروم آب دیده تزیین شده است و قسمت سرعت سنج آن تا 270 کیلومتر در ساعت مدرج شده است.فرم غربیلک فرمان،زیبا و خوش دست به نظر می رسد و دکمه های تنظیم سیستم تهویه مطبوع،سیستم صوتی،بلوتوث هندزفری و همچنین کروز کنترل نیز بر روی آن تعبیه شده است اما جنس آن طوری بوده که به نظر می رسد چسبندگی لازم را با دستان راننده برقرار نمی کند. فضای کابین به لطف وجود سقف پانورامیک،دل باز به نظر می رسد و فضای پا و سر برای همه سرنشینان، نسبتا خوب و جادار است اما ارتفاع صندلی های عقب،کمی پایین به نظر می رسد و با توجه به شیب پنجره های جانبی و قطر زیاد ستون C با محدودیت دید مواجه می شوید که البته این امر،کاهش دید عقب برای راننده را نیز موجب شده است.
نوبت به آزمون توانایی های فنی
CTS می رسد تا مشخص شود کمپانی کادیلاک برای رویارویی این خودرو با مرسدس بنز E350 و بی ام و 530 چه اقداماتی را انجام داده است!متاسفانه این خودرو دارای سیستم Keyless go starter نبوده و پیشرانه ی آن با چرخاندن سوییچ روشن می شود و صدای اندکی به داخل کابین نفوذ می کند که البته این صدا با افزایش فشار پا بر روی پدال گاز افزایش یافته و با صوتی بم و گیرا،گوش شما را نوازش می دهد.پیشرانه 6 سیلندر و 3.6 لیتری CTS قادر است قدرتی معادل 305 اسب بخار و همچنین گشتاور 366 نیوتن متر را برای این خودروی آمریکایی تولید کند.با قرار دادن اهرم تعویض دنده در حالت D خودرو با نرمی به حرکت در می آید و تقریبا می توان گفت که لرزش خاصی در کابین احساس نمی شود.سواری CTS مانند دیگر سدان های آمریکایی نرم است و به لطف سیستم تعلیق خوبش،دست اندازها را در خود هضم می کند البته با این حال هنوز هم به نرمی مرسدس بنز E350 نیست و ناهمواری ها را به خوبی بی ام و 530 پشت سر نمی گذارد اما احساس راحتی در هنگام سواری با آن تحسین برانگیز است.پاسخ گویی پیشرانه به پدال گاز نسبتا خوب و سریع بوده و عملکرد جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک نیز دقیق و راضی کننده می باشد و هنگام شتاب گیری های ناگهانی و سبقت گرفتن،به خوبی معکوس می دهد.به گفته کمپانی؛ شتاب 0 تا 100 این خودرو برابر 6.3 بوده که برای خودرویی در این کلاس بسیار خوب می باشد که البته این عدد برای مرسدس بنز 2011 E350 و بی ام و 2011 535 به ترتیب 6.8 و 6 ثانیه اعلام شده است. هندلینگ و پایداری خودرو بر روی جاده قابل توجه است و به نظر می رسد که فراتر از یک سدان آمریکایی عمل می کند اما گاهی اوقات احساس می کنید که عملکرد فرمان سنگین است و آن طور که از یک سدان اسپرت انتظار دارید،سریع و دقیق به فرامین شما پاسخ نمی دهد.در مقابل،سیستم ترمز CTS بسیار توانمند بوده و در ترمزگیری های شدید با کمک سیستم های هوشمند کنترل پایداری،بدون هیچ گونه انحراف و آشفتگی از حرکت باز می ایستد.
با این تفاسیر می توان گفت که
CTS در مقابله با رقبای آلمانی خود،دست پر آمده است و باید توجه داشته باشیم که قیمت آن کمتر از دو رقیب نام برده یعنی E350 و 535 می باشد که همین عامل باعث شده تا CTS به خوبی جایگاه خود را در بازار حفظ کند.CTS خودرویی مناسب برای افرادی می باشد که به دنبال یک سدان لوکس با قابلیت های اسپرت می گردند!




طبقه بندی: اخبار خودروهای گذر موقت، 
برچسب ها: کادیلاک، آزمایش خودروی کادیلاک، آزمایش کادیلاک، آزمایش خودروی کادیلاک CTS، CTS، کادیلاک CTS،
ارسال توسط آرین مداح
آرشیو مطالب
نظر سنجی
شما کدام بخش سایت را بیشتر می پسندید؟











بخش ویژه سایت
پیوند های روزانه
امیرعلی پژمان
آرین مداح

شارژ ایرانسل

قالب وبلاگ

اخبار سینما

خرید پستی

خرید اینترنتی